12825
post-template-default,single,single-post,postid-12825,single-format-standard,strata-core-1.1,strata-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Blog

e-scooter & Ασφάλεια

13:26 04 Ιουνίου στο Ασφάλεια, Τεχνολογία, Χρήσιμες γνώσεις

ETSC © European Transport Safety Council – Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών

 

  • Τα ηλεκτρονικά σκούτερ παρουσιάζουν έναν νέο τρόπο μετακίνησης. Τα ιδιωτικά ηλεκτρονικά σκούτερ πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς σε όλη την Ευρώπη. Οι αναβάτες τόσο των ιδιωτικών όσο και των ενοικιαζόμενων ηλεκτρονικών σκούτερ είναι ευάλωτοι χρήστες τού δρόμου. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους για τους πεζούς από την ακατάλληλη χρήση των ηλεκτρονικών σκούτερ. Με μια αυξανόμενη ωριμότητα αναφορικά με την καταγραφή και την κατανόηση των θυμάτων, τόσο των αριθμών όσο και των τύπων τραυματισμών, οι κυβερνήσεις τώρα αυστηροποιούν τους κανονισμούς για τα e-scooter. Τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας, η ελάχιστη ηλικία για τους αναβάτες και η υποχρεωτική χρήση κράνους είναι ολοένα και οι περισσότερο κοινές προϋποθέσεις χρήσης τού e-scooter. Τα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων και τα μεγάλα κέντρα τραυματισμών περιθάλπουν σοβαρά τραυματισμένους ασθενείς, πολλοί με τραύματα στο κεφάλι. Θα χρειαστούν περισσότερη έρευνα και δεδομένα για την κατανόηση των αριθμών, των τύπων και των μηχανισμών των τραυματισμών που συμβαίνουν και για τη βελτίωση τής κατανόησης των μηχανισμών τραυματισμών στο κεφάλι και στο πρόσωπο. Υπάρχει σημαντική υποαναφορά συγκρούσεων. Η εμπειρία των πεζών πρέπει να παρακολουθείται και να καταγράφεται και οι συστάσεις για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών σκούτερ να αυξήσουν τις ευκαιρίες για την αναφορά των συγκρούσεων. Απαιτούνται επίσης εκπαίδευση και επιβολή.

 

  • Η έρευνα για τη σταθερότητα των ηλεκτρονικών σκούτερ που γίνεται σε δοκιμές πρόσκρουσης και υπολογιστική μοντελοποίηση, επιβεβαιώνει ότι οι αναβάτες είναι επιρρεπείς να πέσουν και να χτυπήσουν το κεφάλι τους. Αυτές οι πτώσεις είναι πιθανό να οφείλονται στη σχεδίαση τού e-scooter που επηρεάζει τη σταθερότητά του, ειδικά κατά την διαδικασία αλλαγών στο οδόστρωμα και κατά το φρενάρισμα.
    Από τις συνθήκες δοκιμής και μοντελοποίησης, τα ηλεκτρονικά σκούτερ έχουν βρεθεί ότι είναι εγγενώς λιγότερο σταθερά από τα ποδήλατα σε πολλές περιπτώσεις: όταν επιταχύνουν, φρενάρουν και έρχονται σε επαφή με ανώμαλο οδόστρωμα.
    Σε σύγκριση με τα θύματα από αυτοκίνητα, ο αριθμός των τραυματιών σε συγκρούσεις με ηλεκτρονικό σκούτερ είναι πολύ μικρότερος. Η σύγκριση με άλλο τρόπο μεταφοράς παρόμοιου μεγέθους είναι πιο κατάλληλη και ο το ποδήλατο είναι το πιο χρησιμοποιούμενο παράδειγμα. Όπου υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα, το ποσοστό των συγκρούσεων που έχουν ως αποτέλεσμα τραυματισμό έχει βρεθεί ότι είναι έως και 10 φορές υψηλότερο για τους αναβάτες ηλεκτρονικών σκούτερ από ό,τι για τους ποδηλάτες. Εάν αυτά τα ποσοστά σύγκρουσης αποδειχθούν ακριβή για την Ευρώπη στο σύνολό της, θα είναι περισσότερο παρόμοια με αυτά των μοτοσικλετιστών.
  • Ηλεκτρονικά σκούτερ vs ποδηλάτων: Ενώ τα ποδήλατα και τα ηλεκτρονικά ποδήλατα απαιτούν από τον αναβάτη να κάνει πετάλι για να προχωρήσει προς τα εμπρός, οι αναβάτες ηλεκτρονικών σκούτερ μπορούν να επιταχύνουν στην μέγιστη ταχύτητά τους μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Επίσης ταξιδεύουν με μεγαλύτερη σταθερή ταχύτητα από ένα ποδήλατο. Η ταχύτητα των περισσότερων ηλεκτρονικών σκούτερ είναι 25Km/h

Τα ταξίδια με ηλεκτρονικά σκούτερ είναι πιο πιθανό να αντικαταστήσουν εκείνα που πραγματοποιούνταν προηγουμένως με τα πόδια ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Δεδομένα από την VOI, εταιρεία ενοικίασης e-scooter, και από τις έρευνες μέτρησης e-scooter τής κυβέρνησης τού Ηνωμένου Βασιλείου, δείχνουν ότι τα ταξίδια με ηλεκτρονικά σκούτερ αντικαθιστούν: • το περπάτημα (36-42%), • το ποδήλατο (10-12%), • τις Δημόσιες Συγκοινωνίες (18-30%), καθώς επίσης • το αυτοκίνητο και το • taxi (12-21%)