DISTRONIC
Η μοντέρνα μικρό-ηλεκτρονική, απαλλάσσει τον οδηγό από ορισμένα καθήκοντά του, προσφέροντάς του μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγαλύτερη άνεση.
Ένα τέτοιο υψηλής τεχνολογίας βοηθητικό σύστημα, φέρει τον χαρακτηρισμό DISTRONIC.
Το DISTRONIC είναι μια μετεξέλιξη του συστήματος Tempomat, και φροντίζει ώστε το όχημά μας, να διατηρεί την σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Ως εκ τούτου οι μηχανικοί τής Mercedes Benz το χαρακτηρίζουν, ως ρυθμιστή απόστασης και ταχύτητας.
Ένας ψηφιακός επεξεργαστής συχνότητας, με δειγματοληπτική συχνότητα 40Mz επεξεργάζεται τα σήματα ενός αισθητήρα ραντάρ, ο οποίος στεγάζεται στην μάσκα τού ψυγείου. Aυτός ανιχνεύει την κυκλοφορία σε απόσταση έως και 150 m από το όχημά μας.
Οι τρεις μονάδες (πομποί – και λήπτες) που στεγάζονται στον αισθητήρα ραντάρ, καλύπτουν με ακτίνα 3 μοιρών εκάστη, σε μήκος περίπου 100 m, όλο το πλάτος τού οδοστρώματος, ενός δρόμου με 3 διαζώματα και αναγνωρίζουν τα προπορευόμενα οχήματα.
Αυτά αντανακλούν δέσμη βραχέων κυμάτων (77 Gz ) και από τον χρόνο επιστροφής αυτών των σημάτων, συνυπολογίζεται η απόσταση και ταυτόχρονα η σχέση ταχύτητας μεταξύ των 2 οχημάτων.
- Πλησιάζει το όχημά μας ένα άλλο προπορευόμενο όχημα πολύ κοντά στο οπίσθιο τμήμα του;
Αυτομάτως το σύστημα DISTRONIC παίρνει πίσω το γκάζι ή ενεργοποιεί ακόμη και το σύστημα πέδησης, εάν κριθεί απαραίτητο, για να διατηρήσει την επιθυμητή προγραμματισμένη σωστή απόσταση.
- Μεγαλώνει η απόσταση μεταξύ των 2 οχημάτων;
Το σύστημα επιταχύνει το όχημά μας στην προεπιλεγμένη επιθυμητή ταχύτητα, ή θέτει αυτό στη σωστή προβλεπόμενη απόσταση.
- Είναι ο δρόμος ελεύθερος μπροστά μας, δίχως αναγνώριση προπορευόμενου οχήματος;
Το DISTRONIC εργάζεται όπως το Tempomat, διατηρώντας έως και 180 Km/h την προγραμματισμένη ταχύτητα σταθερή.
Βασικά, το DISTRONIC είναι σε μία απόσταση τού 1,5 sec προγραμματισμένο . Αυτό σημαίνει π.χ. για ταχύτητα 100Km/h – περίπου 42m απόσταση. Ανάλογα το κυκλοφοριακό και την ροή των οχημάτων, μπορούν να δηλωθούν και διαφορετικές αποστάσεις, έτσι ώστε ο οδηγός να προσωποποιεί την ρύθμιση τού συστήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με την βοήθεια ενός κλιμακωτά περιστρεφόμενου ρυθμιστή, ο οποίος στεγάζεται στην μεσαία κονσόλα με την ένδειξη Min. και Max.
Το DISTRONIC έχει τη δυνατότητα να φρενάρει το όχημα με μέγιστη επιβράδυνση από έως 2m/s2 (δύο μέτρα το δευτερόλεπτο στο τετράγωνο). Αυτό σημαίνει περίπου 1/5 τής μέγιστης επιτρεπόμενης επιβράδυνσης τού οχήματος. Στην περίπτωση όπου το κομπιούτερ υπολογίσει ότι απαιτείται μεγαλύτερη επιβράδυνση, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό μέσω φωτεινής ένδειξης στα όργανα πλοήγησης και ταυτόχρονα μέσω ενός ακουστικού σήματος, τότε ο οδηγός πλέον, πρέπει μόνος του να πάει στα φρένα για να επιβραδύνει το όχημά του.
Την θετική επιρροή τού εξελισσόμενου (ρυθμιστή απόστασης- Tempomat) DISTRONIC, στην οδήγηση και την ασφάλεια, ερεύνησε η Mercedes- Benz με τεστ μεγάλων αποστάσεων στις Η.Π.Α και την Γερμανία. Σε αυτήν την έρευνα πήραν μέρος 140 οδηγοί και των δύο φύλων, οι οποίοι οδήγησαν στο σύνολο, περίπου 200.000 χλμ.
Το αποτέλεσμα : Οι αποστάσεις ασφαλείας με ταχύτητες 70 και 110 km/h μεγάλωσαν κατά 29% όταν οι οδηγοί είχαν ενεργοποιημένο το DISTRONIC.